Trött och förkylning på g

Typiskt! Jag är förkyld! Eller rättare sagt på väg att bli förkyld. Skit också. Jag har inte feber och är inte täppt i näsan ännu men förkylningen ligger liksom där och gnager. Känner mig jättetrött och hängig. Småskav i halsen. Jag anade att det kunde bli så här. I fredags tokregnade det när jag var på väg till jobbet och trots att jag hade paraply så blev fötter och jeans rejält våta. Inte så bra att sitta i flera timmar och vara blöt! När det dessutom är rättså kyligt i lokalen så blir det ju inte bättre. På eftermiddagen åkte jag inte hem utan gick i affärer och blev fuktig igen! Skitsmart! Verkligen. Roligt visserligen men inte så smart (tänker jag nu i efterhand). Så nu har jag beklagat mig lite.

Det har varit en ganska så tråkig helg. Stillsam och ensam. Den inleddes med lite shopping (smink + finfin tunika från Kapp-Ahl) och pizza i fredags men därefter så har inte mycket hänt. Jag har tillbringat alldeles för många timmar framför datorn (som vanligt) och bara tramsat. Däremot har jag äntligen tagit mig samman och röjt rejält i mina garderober plus organiserat dem så att allt ligger någorlunda i ordning. Nästa steg är att gå igenom kläderna i källaren och därefter bege sig till närmaste second hand-affär eller liknande. Funderade ett tag på att sälja via Tradera men jag vet inte…det känns som att det skulle vara större chans att få prylar sålda än kläder där.

Jo en sak till… Jag har kanske kommit igång med träningen igen! Wihoo! Det känns säkrast att skriva kanske eftersom jag lätt tröttnar på gym, Friskis & Svettis och annat. Jag var på jympa i förra veckan (kände mig som Frankenstein efteråt) och nu har jag bokat en plats på veckans spinningpass. Målet (förhoppningen) är att jag ska jympa på tisdagar och gå på spinning på torsdagar. Hmmm…det lär nog dröja innan jag lyckas genomföra 2 pass per vecka så därför har jag ett delmål. Det är att komma iväg minst 1 gång i veckan och så får vi se sedan. Det är en början iallafall och det känns bra!