Läsningsenkät

ReadingisToJag hittade den här enkäten hos Bokbabbel idag och eftersom jag är förkyld, uttråkad och låg så känns det som en bra sysselsättning att besvara den. Det är förmodligen roligare att fylla i en enkät än att läsa den men det kan inte hjälpas.

Vad läser du just nu?
”Hatet” av Maria Sveland (bara trettio sidor kvar) och ”Horn” av Joe Hill.

Vad kommer du att läsa härnäst?
Troligtvis ”Jellicoe Road” av Melina Marchetta eller ”Flickan från ingenstans” av Justin Cronin.

En bok du sparat till ett speciellt tillfälle?
”Satansverserna” av Salman Rushdie är ett exempel. Har tre bokhyllor som är fyllda av olästa böcker här hemma…

Den senaste boken du gav upp med?
”Under kupolen” av Stephen King. Jag är övertygad om att den är bra men är för otålig (hoppas att det är tillfälligt) för att läsa en så tjock bok.

Den första boken du läste på engelska?
Jag har aldrig läst ut en bok på engelska tyvärr. ”Hello Kitty Must Die” av Angela S. Choi finns på min Att läsa-lista.

Den senaste boken du läste på svenska?
”Cirkeln” av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

Kan du citera några dikter?
Nope. Jag måste börja läsa mer poesi! Inte för att kunna citera utan för att det är härligt.

Hur hittar du tiden att läsa så mycket som du gör?
Jag läser inte så mycket som jag skulle vilja.

Vilka nya boksläpp ser du mest framemot den här hösten? 
Är väldigt nyfiken på den avslutande delen i trilogin om Engelsfors ”Nyckeln” av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (jo, jag ska läsa del två först).