Äventyr med Mumintrollen

Titta så underbart fint!! Arabia har lanserat en ny serie som de kallar Adventure och den består av en skål, en mugg, en kanna, ett fat och en burk med Mumin på! Allt går i svartvitt och pryds med Tove Janssons härliga originalteckningar. Enkelt och så himla fint. Motiven på produkterna är hämtade från ”Trollkarlens hatt”, ”Muminpappans memoarer” och ”Farlig midsommar”.

Jag minns när jag läste böckerna om Mumin och hur förtjust jag var i alla karaktärer och miljöer. För några veckor sedan beställde jag en fin mugg med Muminpappan på och jag använder den till att dricka kaffe i på jobbet.  Jag blir lika glad varje gång jag ser den! Arabias nya serie är faktiskt finare än den föregående och jag är jätteförtjust! Hallå tomten nu är det bara ca. 3 månader kvar till julafton *hinthint*

Fat Mumin

4 reaktioner till “Äventyr med Mumintrollen

Lämna en kommentar